Neuhasitelné uctívání (zpět k srdci uctívání) - Matt Redman

10. 10. 2012

"Ve dnech, kdy je církev ve vážném nebezpečí, že se z uctívání Boha stane představení nebo zábava, je tato kniha nutným a prorockým napomenutím. Když jsem četl její stránky, mnohokrát jsem jí musel odložit a uctívat Pána." To jsou slova pana Mikeho Pilavachiho z organizace Soul Survivor, která léta vytváří pro církev zdravé a inspirující prostředí ke chválení a přípravy služebníků.

Tento blízký člověk skladatele, interpreta a vedoucího chval, Matteho Redmana pokračuje dále, když zmiňuje: "Tato kniha je upřímná. Matt žije to, o čem píše. Hledáte-li rady k výběru písní, k sekvenci akordů, nebo k sestavení a vyškolení hudební skupiny, budete zklamáni. Kniha mluví naprosto otevřeně o Bohu a o tom, jak žít vydaný život v jeho přítomnosti. Uctívání se týká Boha, směruje k Bohu a je určena pro Boha. Mattova kniha zvěstuje tuto pravdu hlasitě."

Matta Redmana určitě znáte z jeho písní: "Ať požehnán je Bůh", nebo "Bez lásky jsem nic", které na našich bohoslužbách hrajeme a zpíváme. Možná, že je také znáte z konferencí. Matt je pro mě člověk, který si při uctívání na nic nehraje. Je až nezvykle přirozený. A někdy dokonce ani nezpívá, jen šeptá, když mu jde o hluboké ztišení při jeho niterných chválách. Tím mě zaujal, dokud jsem tuto knihu neznal. Nyní o něm vím více. Například to, že mu v 7 letech zemřel táta, že dodnes není úplně uzdravený i z této bolesti, nebo že rád během uctívání udělá něco neobvyklého, protože chce tímto vyjádřit, jak moc Pána Ježíše touží poznávat novým způsobem. Kniha mě nesmírně osvěžila, duchovně vzdělala a povzbudila. Vřele doporučuji!!

(2003, Křesťanské společenství Příbram, překlad: p. Lenka Pechová, 97 stran, 75 kč).